Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít
Index » Triatlonový trénink » Nové kolo na závody i trénink

Nové kolo na závody i trénink

Nalezené položky: 149 První Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Další Poslední
avatar

Liberec

Celkem 8099 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:38:55 (2013)
půlmaraton: 1:23:55 (2013)
maraton: 3:00:46 (2013)

Advid muž 20.01.2011 15:58:44

Rico: Speciál má jinou geometrii, která není ideální na silničku. Jinak je rozdíl v aerodynamice, vnitřkem vedených bowdenech, někdy umístění brzd a podobné detaily. TT řidítka po Praze jsou možná ne úplně vhodná, protože budeš potřebovat často řadit a tedy často přehmatávat na konec hrazdy, což může být při pomalé jízde o hubu. Ale asi by to nějak šlo nacvičit. :)

Motto: „Jde o to, Fletchere, že se svá omezení snažíme překonávat postupně, v určitém řádu. Prolétávání skálou přijde na řadu až někdy později.“
avatar

Praha

Celkem 144 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:42:14 (2011)
půlmaraton: 1:39:10 (2010)
maraton: 4:10:03 (2010)

Rico muž 20.01.2011 16:08:34

>> Advid, 20. 01. 2011 15:58:44 To že jsem z Prahy neznamená, že budu jezdit přes Prahu, po Václaváku atd :-))Prakticky do 10min jsem z katastru Praha pryč:-) Je mi jasný, že silnička bude asi rozumější volba, já jen, že tenhle speciál je za stejnou cenu a je hezčí ;-)

avatar

Liberec

Celkem 8099 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:38:55 (2013)
půlmaraton: 1:23:55 (2013)
maraton: 3:00:46 (2013)

Advid muž 20.01.2011 16:24:45

No zase jestli potřebuješ kolo na triatlon, tak bych možná bral ten speciál. A jestli to máš z Prahy kousek, tak není co řešit. :-) Stejně už máš vybráno, jen nás tu zkoušíš. :-)

Motto: „Jde o to, Fletchere, že se svá omezení snažíme překonávat postupně, v určitém řádu. Prolétávání skálou přijde na řadu až někdy později.“
avatar

Liberec

Celkem 8099 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:38:55 (2013)
půlmaraton: 1:23:55 (2013)
maraton: 3:00:46 (2013)

Advid muž 20.01.2011 16:30:42

Koukám, že ten speciál FELT má i lepší sadu. A nemá navárky na košík na spodní rámové trubce. Pro aerodynamiku cokoliv. :-)

Motto: „Jde o to, Fletchere, že se svá omezení snažíme překonávat postupně, v určitém řádu. Prolétávání skálou přijde na řadu až někdy později.“
avatar

Praha

Celkem 144 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:42:14 (2011)
půlmaraton: 1:39:10 (2010)
maraton: 4:10:03 (2010)

Rico muž 20.01.2011 16:32:26

>> Advid, 20. 01. 2011 16:24:45 Prdlačky zkouším:) Myslel jsem, že vybrat kolo bude radost, a ted koukám, že spíš starost:-) Silničku kupuju jen díky pobláznění do triatlonu, že já vůl si ho loni zkoušel (btw. potkali jsme se na Hrádku):-))

avatar

Praha

Celkem 144 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:42:14 (2011)
půlmaraton: 1:39:10 (2010)
maraton: 4:10:03 (2010)

Rico muž 20.01.2011 16:33:24

Jak je případně problémovy přehodit TT řidítka na klasiku?

avatar

Praha

Celkem 144 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:42:14 (2011)
půlmaraton: 1:39:10 (2010)
maraton: 4:10:03 (2010)

Rico muž 20.01.2011 16:36:55

Zkusíme to jinak – co přesně mi dá speciál při HIM / IM? Jeho bonusy – jen aerodynamika = rychlost?

avatar

Liberec

Celkem 8099 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:38:55 (2013)
půlmaraton: 1:23:55 (2013)
maraton: 3:00:46 (2013)

Advid muž 20.01.2011 17:01:45

Sorry, ale já mám hrozně blbou paměť na lidi. Jsem rád, že poznám lidi, co potkávám 3 roky na závodech. :)

Přehození řidítek jen tak nejde, protože bys musel koupit brzdové/řadící páky a přehodit to. Ale dá se, jako všechno.

Bonus je i pohodlnější posed v aero pozici a tedy menší únava. Ale rychlost by ti jako výhoda měla stačit, protože o tu jde především.

Motto: „Jde o to, Fletchere, že se svá omezení snažíme překonávat postupně, v určitém řádu. Prolétávání skálou přijde na řadu až někdy později.“
avatar

Liberec

Celkem 8099 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:38:55 (2013)
půlmaraton: 1:23:55 (2013)
maraton: 3:00:46 (2013)

Advid muž 20.01.2011 17:02:57

Ale já jezdil taky 2 roky na upravené silničce a nestěžoval jsem si. Ale ten časovkářský Felt je fakt pěknej. :-D

Motto: „Jde o to, Fletchere, že se svá omezení snažíme překonávat postupně, v určitém řádu. Prolétávání skálou přijde na řadu až někdy později.“
avatar

Praha

Celkem 144 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:42:14 (2011)
půlmaraton: 1:39:10 (2010)
maraton: 4:10:03 (2010)

Rico muž 20.01.2011 17:13:03

>> Advid, 20. 01. 2011 17:02:57 Ok tak na Hrádku 2013 se už poznáme:-)) Právě, vše mi říká, že silnička bude rozumější, ale zas když se podívám na toho speciálního krasavce a za tu samou cenu a že do silničního nesmyslu hlavně kvuli TT, jinak by me to snad ani nenapadlo, tak…ještě mám měsíc času:) Proč jsi vlastně přikoupil speciál, když sis nestěžoval?;)

avatar

Liberec

Celkem 8099 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:38:55 (2013)
půlmaraton: 1:23:55 (2013)
maraton: 3:00:46 (2013)

Advid muž 20.01.2011 17:23:46

Nestěžoval jsem si, ale vždycky si můžeš polepšit. Nové kolo je lehčí, hezčí, aerodynamičtější a ladí s naším pejskem. :-) A protože nejsem cyklista, ale triatlonista, tak jsem chtěl triatlonové kolo. A zatím jsem na něm „jel“ jen hodinu na trenažéru, ale na přestavěnou silničku si sednu, zalehnu a musím si pár desítek km zvykat. Tady jsem zalehl a cítil jsem se, jako bych jezdil v té poloze celou zimu. A to mám řidítka (hrazdu) o 2 cm níže než na Šírerovi.

Motto: „Jde o to, Fletchere, že se svá omezení snažíme překonávat postupně, v určitém řádu. Prolétávání skálou přijde na řadu až někdy později.“
avatar

Celkem 2057 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:37:47 (2012)
půlmaraton: 1:20:01 (2012)
maraton: 2:52:38 (2014)

quassar muž 20.01.2011 17:31:08

Ok, odůvodním.

  1. Na tt speciálu v podstatě nemůžeš jet v nějaké skupině, to znamena ze ses predem vyloucen z hromadnych zavodu ale i vyjizdek.
  2. trenink v kopcich je take problem
  3. na tt kole mi prijde jizda v beznem provozu celkem nebezpecna, obzvlast ve meste

Nic vic me ted nenapada, ale urcite me nekdo doplni.

Motto: Život není to co máme, ale to co vydržíme
avatar

Celkem 2057 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:37:47 (2012)
půlmaraton: 1:20:01 (2012)
maraton: 2:52:38 (2014)

quassar muž 20.01.2011 17:45:07

>> Advid, 20. 01. 2011 17:01:45 Me by celkem zajimal rozdil mezi tt a normalnim silnicakem. Necetl jsi nekde nejaky test? Ja to odhaduju 2–3%. Jeste by me zajimalo. Profi triatlonovy zavodnici trenujou prevazne na specialech?

Motto: Život není to co máme, ale to co vydržíme
avatar

Praha

Celkem 144 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:42:14 (2011)
půlmaraton: 1:39:10 (2010)
maraton: 4:10:03 (2010)

Rico muž 20.01.2011 17:45:22

quassar: máš pravdu. Ale zas když to vemu podle sebe:

  • nepočítám se skupinovýma vyjíždkama (stejně v okolí nikoho takovýho neznám)
  • cyklo závodů bych se zúčastnil tak 1× do roka (ono když si vemu počet běžeckých závodů a TT, popřípadě mtb, který chci, tak víc závodů do programu bych stejně nedostal)
  • trenink v kopcích je omezen jen kvůli řazení na hrazdě?

Advid: tohle je věta na vytesání do kamene: „A protože nejsem cyklista, ale triatlonista, tak jsem chtěl triatlonové kolo“. Cyklistou se taky býti necítím.

Je to zmatek chlapci:)

avatar

Liberec

Celkem 8099 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:38:55 (2013)
půlmaraton: 1:23:55 (2013)
maraton: 3:00:46 (2013)

Advid muž 20.01.2011 17:52:45

Ny kdybys to chtěl tesat, tak nevím, kdo je autor, ale já to znám od ironmana. :-)

O žádném testu nevím, musíš se rozhodnout srdcem. :-)

quassar: I kdyby měl mít s kým trénovat, musí se umět pohybovat ve skupině a pokud to nemá zažité, nikdo ho vedle sebe chtít nebude. Leda kousek dál a to už může mít tt kolo. :)

Rico: Ano, kopce kvůli řazení.

Motto: „Jde o to, Fletchere, že se svá omezení snažíme překonávat postupně, v určitém řádu. Prolétávání skálou přijde na řadu až někdy později.“
avatar

Ustí nad Orlicí

Celkem 4957 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:40:52 (2012)
půlmaraton: 1:36:25 (2012)

majkp muž 20.01.2011 19:48:10

Jeden test je tu, jsou tam ruzne varianty jednak venku a jednak v aerodynamickem tunelu: http://www.triatlet.cz/…ek-2822.html

Tady je pak originalni detailnejsi clanek v AJ: http://www.bikeradar.com/…s-aero-19273

Kdyz tak na to zaverecny srovnani (penize za usporenej 1 watt) koukam, nastavce na riditka uz mam, tak pokracuju TT helmou, ta dela pri 40km/h rozdil asi 10W, a neni rozhodne tak draha jako TT special…:-P Nejhur pak vychazeji aero kola.

Motto: Runners have balls, all others just play with them...
avatar

Praha

Celkem 144 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:42:14 (2011)
půlmaraton: 1:39:10 (2010)
maraton: 4:10:03 (2010)

Rico muž 20.01.2011 20:48:22

Když si to sesumíruju tak mi vychází následující úvaha: Pokud na TT speciál rovnou nechám dát klasické berany+hrazda dostanu kolo, který:

  • Bude pohodlnější při jízdě v hrazdě a rychlejší
  • Odpadně nevýhoda v kopcích
  • Budu moci jet bez problémů hromadnou vyjíždku

Takže vlastně to co ted postavil Advid. ?

avatar

Liberec

Celkem 8099 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:38:55 (2013)
půlmaraton: 1:23:55 (2013)
maraton: 3:00:46 (2013)

Advid muž 20.01.2011 21:17:40

V podstatě ano. :-) Jen vybírej opatrně berany, protože jsou různé druhy s různými tvary. Ne, že bych ti to chtěl komplikovat, ale je dobré to vědět. :)

Motto: „Jde o to, Fletchere, že se svá omezení snažíme překonávat postupně, v určitém řádu. Prolétávání skálou přijde na řadu až někdy později.“
avatar

Praha

Celkem 144 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:42:14 (2011)
půlmaraton: 1:39:10 (2010)
maraton: 4:10:03 (2010)

Rico muž 20.01.2011 22:41:00

>> Advid, 20. 01. 2011 21:17:40

Zkusím to tedy touhle cestou. Různý berany?Néé, to se komplikuje čím dál víc, jak poznám vhodný:)

avatar

Celkem 2057 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:37:47 (2012)
půlmaraton: 1:20:01 (2012)
maraton: 2:52:38 (2014)

quassar muž 20.01.2011 22:48:57

No hlavne si dej pozor aby se na ne dala vubec namontovat hrazda :) Bacha na ruzny zplosteny, nekdy to muze byt problem.

Motto: Život není to co máme, ale to co vydržíme
avatar

Celkem 3392 km
Minulý měsíc 0 km

jmaselnik muž 21.01.2011 10:00:19

vidím, že jste tady do věci pěkně zabředli:-). Dovolím si pár poznámek k úvahám speciál vs. „klasika“. Nebudu se zaobírat nepodstatnostmi jako je aerodynamika rámu, protože její vliv s ohledem na čelní plochu a rychlost pohybu je oproti kolům celkem malá. Posez je dán geometrií rámu a následným nastavením i výběrem sedlovky, představce a řídítek. Geometrie jednotlivých výrobců se poměrně výrazně liší, což se právě výše uvedenými komponentami přizpůsobuje jezdci. Časovkářské speciály jsou obvykle kratší a mají strmější sedlovou trubku, aby bylo možno sedlo posunout blíže k ose šlapacího středu. Rovněž mívají krátkou hlavovou trubku kvůli potřebě umístit nízko řídítka kvůli aeroposezu v hrazdě. Řešil jsem v zásadě podobný problém jako Ty, tedy úvahy mezi speciálem a normálním kolem. Narozdíl od Tebe jsem to měl snažší v jasném vědomí, že TT řídítka nechci. Jednak nejsou pro delší vyjížďky dost (pro mne) variabilní v úchopu, nemám moc důvěru k lehkým pákám a nepřijde mi ani v běžném provozu optimální řadit (pouze) na konci hrazdy. Dneska už by se to dalo řešit elektrickou durou od Shimana, ale ta je zatím hrozně drahá. Vyřešil jsem to nakonec tak, že jsem pořídil klasický rám s celkem strmou sedlovou trubkou ve velikosti o číslo menší, než bych mohl mít s dost podložkami pod představcem. Leckomu se to takto udělané nelíbí, nicméně mám klasickou silnici, kterou jsem během pár minut schopen posunutím sedla a případným spuštěním řídítek výrazně přiblížit časovkářské geometrii, přičemž ale nejsem nijak omezený v pohodlném ježdění při normálním tréninku. Vypadá to nějak takto: 

Ještě poznámka k řídítkům: moc se nedoporučuje montovat hrazdu na karbonová řídítka, což ale nejspíš nebudeš mít, protože na žádném ze zde diskutovaných kol nejsou. U hliníkových řídítek je potom potřeba pohlídat, aby měla řídítka kulatou trubku v dostatečné vzdálenosti od představce, aby umožnila montáž hrazdy.

A úplně na konec: ten časovkářský felt váží ve velikosti M 9,5 kila, to taky není úplně málo a hlavně je to o kilo víc, než ty druhé dva Tebou uvažované feltíky.

avatar

Praha

Celkem 144 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:42:14 (2011)
půlmaraton: 1:39:10 (2010)
maraton: 4:10:03 (2010)

Rico muž 21.01.2011 11:23:41

>> jmaselnik, 21. 01. 2011 10:00:19

Díky ječmínku za rozsáhlý příspěvek:) Tvůj nový specloš je opravdu krásnej. Na Specialized jsem se byl podívat včera, v mý hranici přichází v úvahu ale jen model Allez na 105. Pekné kolo, ale zas až tak za ty peníze (33tis) nezaujalo. Jen jsi zapoměl napsat, že jsi jezdil Duratec Cyborg (alespon co jsi pamatuju z blogu) a to je geometrií taky spíše TT kolo, ne? Jak se ti jezdilo na něm? Ten TT Feltík váží 9,45kg ve velikosti 56, předpokládám, že bych potřeboval vel.54 (aspoň včera mi to v obchodě u specialized tvrdili), takže by mohl být o pár gramů lehčí. Pokud bych prdnul na silničního felta (8,6kg) hrazdu, tak se nakonec dostanu taky nad 9kg komplet.. Díky za upozornění s materiálem řidítek.

avatar

Praha

Celkem 144 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:42:14 (2011)
půlmaraton: 1:39:10 (2010)
maraton: 4:10:03 (2010)

Rico muž 21.01.2011 14:58:44

Přikládám recenze na felťáckýho speciála.

Test 1

Test 2

Jde sice o modely 08 a 10, ale rok 11 se k hošímu snad nevyvynul (ze 105 šel na ultegru):-)

avatar

Celkem 3392 km
Minulý měsíc 0 km

jmaselnik muž 21.01.2011 15:42:27

>> Rico, 21. 01. 2011 11:23:41

psal jsem o cyborgovi na blogu. To kolo nic jako TT geometrii nemá, ono ani nic jako TT geometrie neexistuje, jenom časovkářská. Oproti silničnímu Coolu má Cyborg akorát aero sedlovku. Já vzal zbytečně velký rám (58) a kolo pro mne bylo moc dlouhé. I když jsem měl sedlo naražené zcela vpředu, pořád byl posed v hrazdě moc dlouhý. Na normální ježdění bez hrazdy dobré kolo, Aldaman si taky pochvaluje:-) Ten obrázek jsem sem dával hlavně kvůli proporcím. Je 56-tka a i při svých 186cm se na ní cítím dobře, lépe než na 58, kterou jsem měl rovněž možnost projet. Sedlovka je kulatá a s kulatým zámkem, takže se dá v případě potřeby i otočit. Kdyby šlo něco takového provést na cyborgovi, tak si ho nechám, kvůli proprietární sedlovce to ale nebylo možné. Sice jsem toho hodně napsal, ale hlavní věc je kolo vyzkoušet a čím víc, tím lépe. Nepodlehni nadšení z nového pod sebou a všímej si hlavně, co vadí. Když přehlédneš plus, nic moc se neděje, zjistíš-li později. Když ovšem nedostatek, bude Ti vadit při každé jízdě.

avatar

Liberec

Celkem 8099 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:38:55 (2013)
půlmaraton: 1:23:55 (2013)
maraton: 3:00:46 (2013)

Advid muž 12.02.2011 14:20:03

Rico: Tak co jsi nakonec vymyslel? :-)

Motto: „Jde o to, Fletchere, že se svá omezení snažíme překonávat postupně, v určitém řádu. Prolétávání skálou přijde na řadu až někdy později.“
avatar

Praha

Celkem 144 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:42:14 (2011)
půlmaraton: 1:39:10 (2010)
maraton: 4:10:03 (2010)

Rico muž 12.02.2011 14:57:01

>> Advid, 12. 02. 2011 14:20:03 Jsem rozhodnut pro toho Felťáckýho speciála. Nechám tam TT řidítka, ať si výhody/nevýhody vyzkouším na vlastní kůži. Ted se jen čeká na výplatu ;-) Ale počítám, že za 2–3 týdny se jde objednávat…už tu je hezký jarní počasí, tak by to chtělo:) Zatím aspon dráždím mtb. Co Kuotka? Ještě neotestovaná mimo trenažér?

avatar

Liberec

Celkem 8099 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:38:55 (2013)
půlmaraton: 1:23:55 (2013)
maraton: 3:00:46 (2013)

Advid muž 12.02.2011 20:58:50

Zatím ne. :-)

Motto: „Jde o to, Fletchere, že se svá omezení snažíme překonávat postupně, v určitém řádu. Prolétávání skálou přijde na řadu až někdy později.“
avatar

Liberec

Celkem 8099 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:38:55 (2013)
půlmaraton: 1:23:55 (2013)
maraton: 3:00:46 (2013)

Advid muž 06.04.2011 21:02:31

Tak Kuota už je projetá dvakrát venku a po optické konfrontaci s ostatními koly (z netu a tak) jsem posunul sedlo o něco dopředu. Mělo jsem to nastavené tak, aby platila poučka o poloze kolene a středu pedálu a zároveň stejně jako na Šírerovi. Jenže na něm je sedlo tak dlouhé, že po posunutí dopředu na sedle a zalehnutí jsem v dobré poloze, kdežto na Kuotě jsem kvůli kratšímu sedlu byl asi moc vzadu. Takže teď budu v aero poloze správně, ale při držení za páky budu jako babka s nákupem. :-D Takže tak jezdit nebudu moci a nebo jen do kopce. :)

Motto: „Jde o to, Fletchere, že se svá omezení snažíme překonávat postupně, v určitém řádu. Prolétávání skálou přijde na řadu až někdy později.“
avatar

Celkem 65945 km
Minulý měsíc 200 km
10 km: 0:36:02 (2007)
půlmaraton: 1:20:04 (2009)
maraton: 2:57:46 (2012)

ironman muž 06.04.2011 21:08:18

Čili už máme pro tebe pokřik na závody, zaber babko :-D

Motto: Never give up!!!
avatar

Celkem 65945 km
Minulý měsíc 200 km
10 km: 0:36:02 (2007)
půlmaraton: 1:20:04 (2009)
maraton: 2:57:46 (2012)

ironman muž 06.04.2011 21:08:21

Čili už máme pro tebe pokřik na závody, zaber babko :-D

Motto: Never give up!!!
Nalezené položky: 149 První Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Další Poslední
x

Hodnocení příspěvků

Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.

Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.